افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار برای مادران| خطرات اختلالات تیروئیدی در بارداری را جدی بگیرید

  • کد خبر: ۲۳۱۲۶۷
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
هشدار برای مادران| خطرات اختلالات تیروئیدی در بارداری را جدی بگیرید
مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به عواقب بی‌توجهی به درمان اختلالات تیروئید در بارداری هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا سربازی، با اشاره به هفته جهانی اطلاع رسانی تیروئید، گفت: هفته جهانی تیروئید با هدف افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های تیروئید، عوارض و راه‌های پیشگیری و درمان آن نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تیروئید بزرگ‌ترین غده درون‌ریز بدن است، هورمون‌های تیروئیدی را برای عملکرد درست و دقیق کل بدن ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه اختلال در عملکرد غده تیروئید یا ترشح هورمون‌های آن می‌تواند باعث اختلال در کارکرد بدن شود.

به گفته مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اگرچه اختلالات تیروئیدی در زنان شایع‌تر از مردان است، اما در همه جهان این اختلالات در هر دو جنس و در تمام سنین شایع است.

سربازی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در بروز اختلالات تیروئیدی نقش دارند، کمبود ید در غذای مصرفی روزانه، ابتلاء به دیابت، مصرف مستمر بعضی از دارو‌ها و مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و…) را در بروز اختلالات تیروئیدی مؤثر عنوان کرد.

وی افزود: مصرف نمک‌های غیر تصفیه شده و فاقد ید اثرات نامطلوبی بر عملکرد تیروئید خواهد داشت.

مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری‌های معاونت بهداشت با تاکید بر لزوم درمان اختلالات تیروئید در زنان باردار گفت: بی‌توجهی به درمان مشکلات تیروئید در زنان باردار ممکن است منجر به بروز عوارض جدی در مادر و جنین شود.

سربازی، سرطان تیروئید را یکی از بیماری‌های غده تیروئید برشمرد و یادآور شد: اکثر سرطان‌های تیروئید در صورت تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

وی تاکید کرد: اغلب گره‌های تیروئید غیر سرطانی هستند ولی پیگیری همه آنها ضروری است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->